Mijn 12 dagen als 'partime bejaarde' - Reisverslag uit Noordwijkerhout, Nederland van Tessa - WaarBenJij.nu Mijn 12 dagen als 'partime bejaarde' - Reisverslag uit Noordwijkerhout, Nederland van Tessa - WaarBenJij.nu

Mijn 12 dagen als 'partime bejaarde'

Door: tessayanover

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Februari 2011 | Nederland, Noordwijkerhout

Halloo vriendjes en vriendinnetjes ;)!
Ik heb even op mij laten wachten, maar aan elk avontuur komt een eind. Inspiratie had ook vertraging... Pak je proviant bij de hand en veel leesplezier toegewenst :)

De afgelopen 2 weken waren afwisselend van sneeuw naar heerlijke zonnenschijn en terug in de regen en kou.
Verse updates zaten er niet in want de internet verbinding was nog slomer dan een schildpad en een slak samen;)!

Dag 1. Barcelona. Spanje: Luilekkerland.
Een frisse lentedag juichde ons toe. We slenterde van de havenplaats richting de Ramblas. Groentes, snoepjes en stapels fruit in alle kleuren van de regenboog lagen uitgestald...Het leek een beetje op candyland alleen dan de gezonde variant. Na deze verbazing in luilekkerland huppelde we terug naar de naald van Colombus waar we met een claustrofobish liftje omhoog gingen. Een uitkijk over de kale bomen. De lucht die werd gebroken door goude zonnestralen en de bergjes die omsingeld waren met talloze gebouwen en huizen.

Dag 2. Dag op zee. Lui, lui lui.
Ik schreef dit onder het genot van een zonnetje en een fris windje. Tot mijn buik ingepakt in een warm fleece deken uitkijkend hoe de wolken de bergtoppen van Spanje kietelen. Mijn uitzicht bestaat uit kilometers blauw, maar als ik mij omdraai... Zie ik de kanari gele 5 meter brede uitlaat. Na mijn geniale 1e dancemoves van gisternacht waar ik letterlijk de dancevloer veroverde vond ik het niet zo vreemd dat ik wat brak ben vandaag:P.
Vandaag een wellness dagje met vooraal veel warmte en zoetsappige enya achtige muziekjes. Slapen...Slapen..Sauna, jacuzzi en uhmm proberen rustig te worden.

Waarom heeft een koe recht op 7 magen en een mens maar één? Wanneer ik kijk naar de kilometers buffet op 4 verschillende deks aan boord. Het is te lekker om waar te zijn, en toch zeg het is waar:)! Gelukkig wel een renbaan op het buitendek en de dansvloer ;)

Woensdag 2-2 Taxi of kameel?
8 uur is het als de boot aankomt in de haven van Marokko. De stikende haven van Casablanca, maar het zonnetje lacht ons toe. 18 graden in de zon. We lopen de vieze haven uit, geen pad alleen een weg. Visresten liggen in de hoeken en het is net een fly-in restaurant voor meeuwen. Komt er geen eind aan deze haven? NU na 15 min gelopen te hebben worden we omsingeld door een groep marrokanen. Eentje trekt zijn wapen en ze eisen ons geld...

Oops verkeerde versie ;)!
Ze vragen of we een kameel op wielen willen: Een taxi.

Na eerst zelf de hele stad door zijn gelopen en op ons beste frans in een café wat hebben besteld besluiten we een taxi te nemen voor een tourtje...Na een heftige onderhandeling uiteindelijk een taxi voor 4 man voor 50 euro.....


  • 16 Februari 2011 - 08:36

    Jeroen:

    Nu de foto's nog!

  • 16 Februari 2011 - 10:35

    Tessa:

    die zijn beetje te vinden op Facebook ;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 29694

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 05 September 2014

De weg is weg

29 Juli 2013 - 02 September 2013

Le cheval Rouge

26 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Back to basic, als Godin in Frankrijk

15 December 2011 - 29 December 2011

Van waterrat tot woestijn rat en een vleugje Afrik

10 April 2011 - 21 Augustus 2011

A summer with a smile...

29 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Touren rond de Middelandse zee

15 December 2010 - 29 December 2010

Sri Lanka ft Holland

Landen bezocht: