Part 2. Viva Espana, Olé - Reisverslag uit Noordwijkerhout, Nederland van Tessa - WaarBenJij.nu Part 2. Viva Espana, Olé - Reisverslag uit Noordwijkerhout, Nederland van Tessa - WaarBenJij.nu

Part 2. Viva Espana, Olé

Door: tessayanover

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Februari 2011 | Nederland, Noordwijkerhout

05-02 Aankomst: 8 uur Tenerife...
De dag dat ik heb besloten in mijn talenknobbel te stimuleren door Spaans te gaan leren.
Eenmaal op het prachtige eiland Tenerife doken we weer na een onderhandeling de taxi in. Als ik één ding leer tijdens mijn reizen is dat onderhandelingen een must zijn op vakantie! Dat scheelt je bakken geld. De zon straalde, zo'n 25 graden:)! Tenerife heeft mooie plekjes. Panoramische plekjes, een rijk eboulevard, maar ook autenthieke huisjes en plekken. Prachtige bloemen en vulkanische stranden. In 4 uur tijd een groot deel van het eiland gezien. Al duurt het 1,5 dag wil je van de ene kant naar de andere kant rijden ;)

06-02 Madeira, Fuchal @ Portugal.
Weer een prima gids voor een prima prijsje. De 1e taxi chauffeur vroeg 120 euro voor 4 pers. De laatste van de rij... vroeg 75 ;)! Ook Madeira is een aanrader. De verse vismarkt is een leuk plekje op de vroege ochtend. Aanrader is een sterke maag ;)! Madeira is een echt visserseiland. De 1e plek zijn hotels, 2e bananen en 3e plek staat de vis. Dit keer wel het hele eiland gezien in 4 uur tijd. De kleine akkertjes waar boeren nog met de hand aardappels poten en meters bananen plantages. Hoe het toeristme ook zijn plek heeft ingenomen... De Portugeese tradities houden stand:)

Malaga is een echte toeristenplek, was niet echt mijn ding. Wel een leuk tochtje gemaakt met paard en wagen:P

Verder waren de dagen op zee een feestje. Uitzicht op zee is best spannend als je opeens walvissen ziet! Of een groep dolfijnen met een babydolfijntje<3
Dansen in de discotheek of een danspartner vinden voor Salsa. Het animatie team maakte van elke avond een feestje, zelfs met Gala jurk aan. Zingen voor 200 man de laatste dag was een hele ervaring en dat vond mijn stem ook. Helaas de volgende dag met koorts door Rome heen geslenterd...Maar Rome: net een openlucht museum en echt een plek om terug te komen;)!

Bejaarden mensen? Iedereen was jong, want wie op de dansvloer bleef hangen ging back to the eighties! Rock and roll en twisten :p! Verkleedpartijtjes en stripteases. Ik ben zelfs keer 1e geworden met wat grappige spelletjes.

Een echte aanrader mensen :)!
Ook Europa heeft mooie plekken.
Het was een succes...
...Succes is op weg zijn naar je droom
en genieten van de tocht.

Liefs en graag tot snel.
Ik hou je op de hoogte;)
Tess