"el corazón está en casa" - Reisverslag uit Noordwijkerhout, Nederland van Tessa - WaarBenJij.nu "el corazón está en casa" - Reisverslag uit Noordwijkerhout, Nederland van Tessa - WaarBenJij.nu

"el corazón está en casa"

Door: tessa yanover

Blijf op de hoogte en volg Tessa

25 Augustus 2011 | Nederland, Noordwijkerhout

Lekker op z’n Spaans. Mañana, Mañana ;) Zo, ik heb even op mij laten wachten. Totdat er wat treurige fans op mij afkwamen die mijn ‘bedtime stories’ zo miste. Ik moest even op het ei broeden, maar inmiddels is het een Spaanse omelet geworden. ;)!
God, zul je denken dat kind heeft haar 3 weken Mallorca zonder kater overleefd. Het tegendeel is waar. Ik ben met een tijger van een kater thuis gekomen. Doch niet van de drank, wel van de mooie,uber geile,leuke,romantische,gezellige,toffe,actieve herinneringen.
Deze sufsok is tevens vergeten door haar grote hoeveelheid aan enthousiasme haar eigen reisdagboek met inkt bij te houden dus zuigen we het bij deze maar even uit de duim. – toch ik beloof jullie dat dit 100% waarheid is :P!

Het begon allemaal toen Tessje in haar eentje met de bus van het vliegveld naar de grote stad ging. - Of stiekem al toen ik een voet in het vliegtuig had gezet en het prille Nederland steeds kleiner zag worden. Na mijn thuiskomst heb ik na 3 weken lang zoeken random een vlucht geboekt zonder accommodatie. Het was dus even spannend waar het Hollandse meisje terecht ging komen. Na wat gepieker in het vliegtuig en een buikje vol zenuwen besloot ik het los te laten en te kijken wat er op mijn pad ging komen. Hoewel het geen overnachting op het strand is geworden was ik s’avonds rond middenacht toch vaak op het strand te vinden. Genietend van de (vallende) sterren en de goud/oranje maan die opkwam en de zwarte zee helder verlichtte tot een zilver bad. Verder sliep ik bij mijn Zweedse vriendin Johanna, een Islamitische vriend( en ja dus meegedaan met Ramadam) en de topper had ik 2 weken een groot huis met veranda inclusief mieren voor mij alleen. Toch ik moest het delen met de huurders, maar die sliepen hun roes uit overdag en werkte in de avonden. :) Prima. Ik was toch vaak bij mijn vrienden te vinden. S’nachts deelde ik mijn bed dan met muggen en mieren. “Tering dat kriebelt”:P
De eerste week was vooral iedereen terug zien, relaxen en plannen voor de aankomende weken maken. S’avonds sprak ik af met een lieve vriend. Het eindigde meestal in discussies over geld, leven/toekomst en het hele pretpakketje eigelijk. Onder het genot van een snicker ice op het strand of een appelsap en een shandy lemon Grande voor meneer in ons café.
Verder is het heerlijk dat supermarkten tot 12 uur geopend zijn en zich ook nog eens naast je huis bevinden :)! Zo kwam het voor dat ik soms 7 keer op een dag naar de Spar huppelde alleen voor een drankje of croissantje:P!

Na de 2e week kwam er meer actie. Ik kreeg mijn 3e duikles die bestond uit 2x een 6 meter dieppe duik waarbij ik een gelukstreffer had tegen een zeepaardje aan te duiken. Het beestje draaide zijn gele oogjes 360 graden op :P terwijl ik rustig op de bodem bleef liggen en het wondertje onderzocht. Het hield zich met zijn sierlijk bruine staart aan een stuk zeewier vast en was bijna onzichtbaar. Wauw mijn 1e duik en meteen een zeepaardje:)
Ook had ik via via Tickets kunnen bemachtigen voor een kleinschalige boatparty:D Waar Johanna en ik een heerlijk relaxte middag van maakte. Party Music, zon, zee en jumpen van de boat :)!

De laatste week is mijn lieve bro mij komen opzoeken. De mieren moesten plaats maken voor Iv :P! en Tessje moest op de bank. Snik heet met z’n tweetjes een kamer delen pffff. Mallorca. Heerlijk windje hoor, maar s’nachts niet uit te houden.
De laatste week ging als een sneltrein voorbij. David Guetta concert in little Las Vegas van Mallorca. Awesome, maar mijn beentjes waren spaghetti slierten :P
Onze laatste woensdag zijn we wat cultuur gaan snuiven in het dorp van Valdemossa. Een prachtig artistiek dorpje, met pittoreske straatjes en een oud dorpsplein. Straatjes waar je doorheen slentert en die volstaan met plantenbakken en je uitkomt op een kerk die op de top van de ‘berg’ ligt en dus een prachtig uitzicht bied.
Die vrijdag met Johanna voor de laatste keer in onze discotheek uitgegaan. Zonder wil werd het een avondje doorhalen en de volgende dag met een lichte kater naar het wonderlijke Aqualand met z’n drietjes :D! Waar snelle bochten, stijle glijbanen, donkere tunnels en een hoop waterpret ons verwelkomde:)! Zon en een prachtig gezellige dag voor de drie waterratjes.

Helaas was zondag de laatste dag voor mij en een goede vriend om samen door te brengen en deze eindigde in een heus zand-worstel gevecht :P!
De laatste dag van dezer top reis eindigde in een duik van 18 meter diep. Waar ik een zeester op mijn hand heb gehad, door onderwater tunnels en grotten heb gezwommen en mijn CESA – (emergency oefening) veilig heb afgerond. De laatste paar oefeningen waren wat lastig, maar toen mijn instructor mij een hand gaf – was dit het teken: ‘Geslaagd voor je Open Water Dive 1, maar mijn examen die ik helaas vorige maand met een paar punten te weinig niet haalde lag nog op mij te wachten. Echter heb ik ook deze zonder kleerscheuren overleefd en kan ik mijzelf trots een Padi Diver noemen :D!!! Om in de toekomst te kunnen genieten van een prachtige ongelofelijke wereld onder water. Waar net zoals het heelal nog zoveel onontdekt is. Een wereld vol kleur, gevaar, avontuur en leven. Wat je gewoon niet kunt geloven tot je het zelf gezien hebt- en dit pas op 18 meter in de Middellandse zee.

Om nu een nieuwe sprong in het diepe te maken als student. Om in een nieuw avontuur te duiken en hopelijk snel weer het “natpak” aan te kunnen doen.

Adios en wie weet tot mijn volgende reis ;)!
Tessa


  • 27 Augustus 2011 - 16:13

    Lian:

    Tof wijfie;-)

  • 30 Augustus 2011 - 19:53

    Maartje:

    Leuk verhaal! Ik wil ook nog een keer duiken hoor, lijkt me zo gaaf! Wel een beetje met haaien:P xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 29 Jan. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 29694

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 05 September 2014

De weg is weg

29 Juli 2013 - 02 September 2013

Le cheval Rouge

26 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Back to basic, als Godin in Frankrijk

15 December 2011 - 29 December 2011

Van waterrat tot woestijn rat en een vleugje Afrik

10 April 2011 - 21 Augustus 2011

A summer with a smile...

29 Januari 2011 - 11 Februari 2011

Touren rond de Middelandse zee

15 December 2010 - 29 December 2010

Sri Lanka ft Holland

Landen bezocht: